Kasslergryta

 
Håller just nu på och göra en kasslergryta. 
 
Jag hade en kassler på 1.6 kg så fick göra hela den så det blev ju rätt mycket mat men det är ju bara bra eftersom det går att frysa in! 
 
1.6 kg kassler
tre små burkar hela champinjoner 
två röda paprikor, jag använder spets för den tycker jag är godast för den är lite söt.
en bukett färsk broccoli
2-4 dl crème fraîche lätt
5 dl matlagningsgrädde 15% 
8 dl mjölk lätt 
sambal oelek
mango chutney
curry
paprikapulver
köttbuljong
salt och peppar
 
först strimla jag kasslern sen  fräste jag den i curry och paprikapulver sen tog jag bort det från järnet och fräste istället paprikan, purjon broccolin och svampen. krydda lite med curry. Häll sedan på kasslern och låt det stå lite. Häll på mjölk, grädde och crème fraîche smaka av sen med sambal oelek och mangochutney. Sedan häll på ca en matsked buljong. Låt sedan små puttra, smaka av och krydda ev mer. Servera med sallad och eller ris . 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

michaelanordin

Amor Vincit Omnia

RSS 2.0