Nu är det jul här i vårt hus...

Åh härliga jul ! Det snöar ute, det luktar nejlikor och pepparkakor i lägenheten, granen är uppe och det är julpynt överallt. Jag älskar det! 
 
Igår bakade jag och Daniel kolakakor/sirapskakor och dajmtryffel, det blev super gott och jag fick använda mina glasburkar från IKEA för första gången ! Har två fulla Ikea kassar i det ena rummet fyllda med "flytta hemifrån" grejor som vi köper varje månad, vi är beredda!
 
I morse när jag vaknade så kollade jag ut genom fönstret vilket jag alltid gör när det är vinter för jag vill ha snö snö snö, iaf jag såg en man som åkte skidor.. och tänkte att i lilla skåne så åker man inte skidor bara sådär på cykelbanor! men det var rätt kul ändå. Här är ett foto på hur det ser ut utanför köksfönstret
 
Idag vill jag bara ut och leka i snön, jag blir ett barn på nytt när det är snö ute men det är så mysigt! Snö är något av det bästa jag vet fast jag blir så orolig när pappa är ute och kör i detta hemska väder.. Håller koll på nyheterna hela tiden ifall någon lastbil kört av vägen och det har kört av rätt så många lastbilar men som är är det inte pappa! Min älskade pappa <3 
Nu ska jag återgå till matlagningen, idag blir det kokt potatis med pangasiusfisk, på fisken har jag lagt ett täcke gjort av creme fraiche, majonäs, citronpeppar, chilipulver, citron och salt. ska bli intressant ! 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

michaelanordin

Amor Vincit Omnia

RSS 2.0