Måndag..

Ja vi vet vad vi tycker om Måndagar egentligen .. dem suger.

Hade planerat hela dagen.. men som vanligt går ingenting enligt planerna. tänkte att det skulle börja såhär :
10.00-11.00 möte med min jobbcoach.
11.30-13.00 simma på Kockums.
14.00-15.30 plugga teorin.

Jag hade mitt möte med jobbcoachen och det gick jätte bra, han är verkligen super !!
Han sa att han ska hjälpa mig få hotell jobb eftersom det är det jag helst vill ha OCH
imorgon kommer han meddela mig om jag får följa med honom och fem andra till Irland
på rekryteringsmässa, vi får jobb intervjuer med två olika arbetsgivare, en inom hotell
och det innebär att sitta och boka in rum till gäster och det andra var någonting med IT.
Jag hoppas verkligen jag kan följa med, hade varit så roligt att få testa på att flytta till
ett annat land. Men som sagt får reda på allt imorgon. Och jag berättade för honom hur
mitt schema såg ut i sommar och det är sååå dåligt med tider.. på tre månader jobbar
jag sammanlagt en månad.. känns inte så bra, kommer absolut inte få så mycket pengar
på det så han ska kolla runt i Norge och se vad som finns. också sjukt taggad på Norge.
Visst det innebär att Daniel inte kommer följa med mig men jag tror vi klarar oss en sommar
utan varandra, han har sitt plugg och jag mitt jobb och det finns skype så det får ju gå!

När jag var klar hos Claudiu min coach så påminde han mig om att det var möte igen halv två till fyra så där gick mina planer i kras helt och hållet och tur var väll det jag glömde ta med min handduk.. tänk om jag hade simmat och sen kommit på att jag inte hade någon handduk! katastrof..
så var inte hemma förrän typ halv sju för fixade lite andra saker också. så teorin kunde jag också glömma.. åh

 Någonting jag inte kan sluta tänka på är att min allra bästa kompis och jag inte har någon kontakt längre.. det känns förjävligt rent ut sagt, hon var den jag kunde prata med om allt och nu finns ingen kontakt längre. Mina andra bästa kompisar som är mina extra systrar, Alexandra är i USA och Marina är på Irland.. alla är borta, det känns tomt. Jag vet jag har vänner här också men vi har inte samma kontakt som jag och de andra har och hade. Ärligt talat så förstår jag inte hur ett litet misstag eller "fel" kan göra att en sån relation bara försvinner. Behövde bara skriva av mig lite även om jag pratar med Daniel om detta nästan hela tiden så behöver jag andra öron också eller i detta fall ögon. Kanske blir bra om jag får åka iväg och jobba utomlands och tänka på annat.. Nej nu ska jag gå och lägga mig, upp tidigt imorgon körlektion redan halv åtta och sen vidare till arbetsförmedlingen igen. Fullt upp hela tiden. Daniel säger att så är det när man är vuxen.. jag vill bli ett barn igen, det var så enkelt då.

God natt, sov gott


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

michaelanordin

Amor Vincit Omnia

RSS 2.0